משרד עורכי דין צבאי רכבי, הראל ושות' בעל ניסיון רב בייצוג משרתי צבא הקבע בהליכים שונים כנגד צה"ל. עורכי הדין של המשרד השפיעו במידה ניכרת על החקיקה ועל תקדימים שונים, בכל הנוגע לתנאי השירות וההעסקה של משרתי צבא הקבע.

ניהול הליכים לפי חוק שירות הקבע בצה"ל, התש"ע – 2010:

  • ערעורים בפני ועדת הערר על החלטת הגורם המוסמך בנוגע לתחומים שונים, לרבות: סיום שירות, שכר וזכויות נלוות לשכר.
  • ייצוג בערערים של משרתי צבא הקבע בהחלטת הגורם המוסמך ביחס להתרת התחייבות בגין הרשעה, הדחה, השעיה ואי-קידום בדרגה, בפני בית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים.

ניהול הליכים לפי חוק שירות הקבע בענייני שכר וגמלאות:

  • ייצוג בפניות לרע"ן תשו"ג באמ"ש

אלו תלונות נפוצות אצל משרתי קבע?

אנשי קבע אולי נתפשים בעיני החוגרים בשירות החובה כאנשים מסודרים מאוד שנמנעים מבעיות אך למעשה גם הם יכולים למצוא את עצמם בהליכים משפטיים שונים, שלעתים יהיו משמעותיים מאוד להמשך הקריירה הצבאית שלהם ואפילו לחייהם האישיים לאחר מכן. נכון שאנשי קבע זוכים לזכויות רבות יותר מחיילים בשירות חובה אך בכל זאת הם צריכים לעמוד בנהלים, מה שלא תמיד קורה. בעיות סמים או אלכוהול בצבא, התנהגות בלתי הולמת ועוד מגוון רחב של מקרים לעתים ידרשו ייצוג משפטי. גם אי קידום בדרגה, אי עמידה בהסכמים או בעיות שכר הן חלק קטן מרשימה ארוכה הרבה יותר.

ליווי משפטי צמוד ואמין לכל אורך הדרך

טיפול במשרתי קבע על ידי עורך דין צבאי חשוב מאין כמותו. אמנם יש אנשים שיכולים להסתדר במשפטים בצבא לבד אך כאשר זה מגיע לעניינים חמורים יותר שמגיעים עד לבית הדין הצבאי, אי אפשר להסתדר לא ייצוג הולם. חשוב שהייצוג המשפטי יינתן משלב מוקדם ככל הניתן כי רק כך יהיה ניתן להעצים את הסיכויים שמשרת הקבע ייצא בסוף הסאגה עם ידו על העליונה. חשוב לזכור שהליווי המשפטי חייב להיות צמוד ונגיש וכמובן להיות אמין. עורך דין צבאי צריך לספר את האמת ללקוח שלו, להסביר לו מה חומרת המעשה או לחלופין הסיכויים להצליח בתביעה, ולייצג אותו עד תום ההליכים.

כלי נגישות