תהליך הייצוג איתנו

ייצוג חיילים בשירות חובה וקבע

משרד עו"ד צבאי | רכבי הראל ושות' מתמחים בייצוג חיילים בשירות חובה ובקבע, שוטרים וכלל המשרתים בגופי הביטחון השונים.

לעורכי הדין של המשרד ניסיון של עשרות שנים בייצוג לקוחות החל משלב החקירה, דרך שלב המשפט ועד הטיפול במחיקת הרישום הפלילי, כמו גם בהליכים מנהליים ובהליכים הנוגעים לתנאי העסקה. לעו"ד רכבי, הראל ושות' ישנו סיווג ביטחוני גבוה, ולכן הם מורשים לעסוק גם בתיקים המסווגים כסודיים ביותר.

שלבים בהליך משפט צבאי

  • הגשת בקשות לביטול הליכים משמעתיים לפרקליט הצבאי הראשי.
  • הכנת חוות דעת משפטיות עבור קצין השיפוט.
  • הגשת בקשות להמתקה בעונש לאלוף הפיקוד, שהינו ראש המחוז השיפוט הצבאי.
  • מתן ייעוץ בטרם הליך דין משמעתי.

ייצוג קצינים וחיילים במשפט הצבאי והפלילי

  • ייעוץ וליווי בחקירות מצ"ח / חקירות הונאה / חקירות ימל"מ
  • ייצוג בשימוע בפני הפרקליטות הצבאית, בניסיון למנוע הגשת כתב אישום
  • ייצוג בדיוני מעצר
  • ייצוג בפני בתי הדין הצבאיים בכל מחוזות השיפוט
  • ייצוג בפני ביה"ד הצבאי לערעורים (בקרייה)
  • ייצוג בפני ביה"ד הצבאי המיוחד

מתי תפנו לעו"ד צבאי?

  • הסתבכת עם הצבא?
  • זומנת לחקירת מצ"ח?
  • אתה חשוד כמשתמט, עריק או נפקד?
  • לא בטוח מהן זכויותיך במערכת הצבאית?
  • אתה משרת בקבע והחל בעניינך הליך לשחרור מוקדם?
  • הפרופיל הרפואי שנקבע לך לא תואם את מצבך הרפואי?
  • נפצעת או חלית בעקבות שירותך הצבאי ואתה מעוניין לממש את זכויותיך?

 

הצבא פועל במערכת משפטית ייחודית משלו, שאינה כפופה לחוק האזרחי בו אנו מורגלים. לפיכך מה שנראה לנו טבעי, הגיוני ואפילו מובן מאליו באזרחות – עלול להתגלות כרחוק מכך במערכת הצבאית. סט החוקים הצבאיים מחייב אתכם לפנות לעורכי דין צבאיים שזהו תחום מומחיותם, הבקיאים בכל המוסדות הצבאיים השונים ובהליכים המשפטיים הנהוגים בצבא.

עורך דין מומחה לדיני צבא הוא בדרך כלל איש/ת מקצוע שהחל את דרכו במערכת הצבאית. לאחר שירות צבאי ממושך, שאת רובו עבר כאיש/ת קבע, ממשיך איש המקצוע אל האזרחות, שם בסופו של דבר הוא מוצא את מקומו במשרד עורכי דין העוסק במשפט צבאי. כל הניסיון שצבר איש המקצוע עומד כעת לרשותכם, חיילים, אנשי קבע ומילואימניקים הזקוקים לסיוע משפטי מול מוסדות הצבא.

ליווי וייצוג בוועדות צבאיות

  • ייצוג בהליכי שחרור לפי הפ"ע 3.0508 ו – 3.0509 (תפקוד לקוי והעדר תקן בקבע מובהק).
  • ועדות סמים.
  • הליכי הדחה, השעיה והעברה מתפקיד.
  • ועדות שליש וחצי לעיון בעונש.
  • ועדות לאישור פרישה מסיבות רפואיות.
  • ועדות להעברת כלואים למתקני כליאה אזרחיים (ועדה 210).
  • ועדות מפקדים להחזרת דרגה.

איך לצאת ממשפט צבאי ע"י עורך דין צבאי מקצועי?

חיילים רבים מבצעים עבירות שונות בגינן הם עשויים להישפט, בדרך ככל בבתי הדין הצבאיים. חוק השיפוט הצבאי, תשט"ו-1955 מסדיר את הנושא וקובע מי האוכלוסיות העשויות להישפט על פי החוק, אילו עבירות נחשבות לעבירות צבאיות ואילו עבירות ניתנות לשיפוט בדין משמעתי או בבית דין צבאי. כל חייל מעוניין לצאת עם כמה שפחות נזקים ממשפט צבאי, ללא רישום פלילי וללא עונשים חמורים. לכן, מומלץ לכל החייל הנעצר על ידי משטרה צבאית, מובל לחקירה או עומד בפני משפט בצבא, לפנות לייעוץ מקצועי ולייצוג משפטי על ידי עו"ד צבאי מומלץ.

חיילים רבים בשירות חובה, קבע (שניהם יחד נקראים שירות סדיר), או מילואים מעוניינים לדעת איך לצאת ממשפט צבאי, לכן הכנו עבורכם כתבה בנושא. אך חשוב להדגיש כי אין לוותר על ייעוץ משפטי הניתן על ידי עורך דין צבאי מקצועי, מנוסה ומומלץ, במיוחד אם עומדים למשפט בבית דין צבאי בגין עבירה העלולה להסתיים במאסר ממושך, בעונש כבד אחר וברישום פלילי העלול לפגוע גם בחיים האזרחיים.

 

איך לצאת ממשפט צבאי במסגרת הדין המשמעתי?

 

חוק השיפוט הצבאי מסדיר את הכללים והתנאים המאפשרים עריכת דין משמעתי. על פי חוק השיפוט הצבאי, ניתן להעמיד חייל לדין משמעתי בעבירות כגון:

  • עבירות צבאיות שהעונש המירבי עליהן אינו עולה על שלוש שנות מאסר (בעבירות אשר יש חובה לחקור אותן במצ"ח, ההחלטה אם לעמיד לדין משמעתי או להגיש כתב אישום בבית דין צבאי, נתונה לפרקליט צבאי. לעיתים, תהיה לחייל זכות להליך שימוע לפני קבלת החלטה).
  • עבירות נהיגה ותעבורה, למעט עבירות תנועה חמורות.
  • עבירות הנוגעות לפגיעה בבעלי חיים.
  • עבירות מסוימות לפי חוק המילואים, התשס"ח-2008.
  • עבירות לפי חוק למניעת הטרדה מינית, יכולות לידון בדין משמעתי ע"י קצין שיפוט מיוחד שהוסמך לדון בהליכים מסוג זה ובהוראת פרקליט צבאי.

בנוסף, בפרק השלישי לחוק השיפוט הצבאי הוגדרו עבירות צבאיות הנדונות בבתי הדין הצבאיים, חלקן עבירות פליליות אשר הרשעה בהן עלולה לגרום נזק רב עבור החייל, גם בחייו האזרחיים לאחר שחרורו מצה"ל. יש עבירות ייחודיות לצבא כגון עבירת העדר משירות צבאי, אי ציות לפקודות, הטלת מום, התנהגות בלתי הולמת ועוד.

חשוב להכיר כי בית הדין הצבאי מוסמך לשפוט חייל שביצע עבירות גם לפי חוקים שאינם "צבאיים". כמו למשל, עבירות לפי חוק העונשין, התשל"ז-1977 או לפי פקודת הסמים המסוכנים, התשל"ג-1973.

 

רפורמה במשפט הצבאי

 

בשנים האחרונות בוצעו מספר רפורמות בעולם המשפט הצבאי ובעבודתם של בתי הדין הצבאיים, במיוחד לנוכח ריבוי מקרי הנפקדות והעריקות מצה"ל וריבוי תיקים של שימוש עצמי בסמים קלים בקרב חיילים.

לחייל המואשם בעבירת נפקדות או עריקות מומלץ לפנות לייעוץ על ידי עורך דין צבאי השתמטות. בעזרת עורך דין לחיילים תוכלו גם אתם לדעת מה האפשרות העומדת לפניכם כדי לצאת ממשפט צבאי כזכאים או לקבל עונש קל, איך למחוק רישום פלילי וכיצד לשכנע את השופטים להקל בחומרת העונש.

לעיתים, יש לשירות הצבאי השלכות על חיילים שנפגעו או חלו עקב או במהלך שירותם הצבאי ולכן חשוב לפנות לשירותיו של עורך דין צבאי רפואי כדי לממש את מלוא הזכויות המגיעות לחייל על פי חוק ועל מנת להגן עליו ולשמור על האינטרסים שלו.

about

מיוצגים שלנו מספרים

decor
ממליצה בחום ובהזדמנות זו אגיד תודה רבה רבה רבה לעוד אלה הראל ושלומי רכבי שהיו שם בשבילי ב2 נושאים שונים. עוד אלה הראל ליוותה אותי צמוד בשני המקרים הגעתי לתוצאות הרצויות עם ליווי תומך, מקצועי (הכי מקצועית שיש, מכירה נהלים ופקודות בעפ!!) והכי חשוב במבחן התוצאה ידעתי הצלחה ב2 המקרים.
שירן.מ
עבדנו עם עו"ד אלה הראל על אתגר לא פשוט בכלל. תמיד זמינה, סופר מקצועית, דואגת גם להצלחת התהליך וגם לנו כלקוחות. אגב, עורכת הדין היחידה שלקחה את האתגר עליה והביאה אותו לפיתרון מושלם ובזמן. ממליצה בחום
Dana.G
אני מודה לעורכות הדין עדי קדם ואלה הראל על הליווי הצמוד והמצקועי לאורך כל הדרך על הזמינות לכל שאלה ובעיה ועל ההדרכה בכל שלב של התהליך תודה רבה ממליצה בחום על המשרד ועל אלה ועדי בפרט.
Shelee.G
תודתנו והערכתנו הרבה לעו"ד אלה הראל על המלאכה החשובה, על הליווי, האמינות והמענה לכל תשובה במהירות ובסבלנות רבה. והכי חשוב על התוצאה הברוכה אשר משמחת אותנו ומחממת את ליבנו. המשיכי לתת שירות כה מקצועי ונעים ללקוחותייך.
שירלי.ל
עו"ד אלה ברצוני להודות לך מקרב לב .על הטיפול המהיר והמקצועי בתביעה של בתי .נכנסתי לחושך ויצאתי לאור בזכותך. מודה לך מאוד מאוד. אין כמוך בכל המובנים כאדם וכאשת מקצוע. ממליצה בחום מכל הלב להשתמש בכישורייך המקצועיים והאישים תודה רבה
נטלי.ל
תודה והערכה רבה לעורכות הדין אלה הראל ועדי קדם. זכיתי לקבל שירות מקצועי ואיכותי ללא פשרות בזמינות גבוהה. עורכות הדין הגיבו בזריזות, מקצועיות ונחישות לכל התפתחות שחלה תוך כדי ניהול התיק שבענייני. בזכות התנהלותן המקצועית הצלחתי לסיים את המצב הסבוך שאליו נקלעתי. תודה ממליץ בחום על משרד עורכי הדין רכבי הראל ובפרט על עדי ואלה
מני.ב
שירות איכותי, מקצועי ויעיל ביותר. צוות מדהים, לא אחשוב פעמיים אם יבקשו ממני להמליץ על עו"ד צבאי. אם אי פעם אצטרך את שירותם פעם נוספת אני אדע בוודאות שהתיק שלי נמצא בידיים טובות. 5 כוכבים ללא ספק. לייק
David.Z
prev
next

שאלות ותשובות

מהו עורך דין צבאי?

עורך דין צבאי הינו עורך דין אזרח, שאינו חייל ואינו חלק מהמערכת הצבאית, המייצג חיילים בשירות חובה, קבע או מילואים וכן חיילים משוחררים בפני הצבא או בפני משרד הביטחון. עורך דין צבאי מתעסק בתיקים פליליים של חיילים בבתי הדין הצבאיים, ובחקירות מצ"ח שעוסקים בעבירות פליליות שביצעו חיילים כגון, עריקות והשתמטות, עבירות סמים, עבירות שימוש בנשק ועוד; בייצוג חיילים בחובה, קבע ומילואים אל מול רשויות הצבא בענייני פרופיל רפואי, זכויות שכר ועוד; ובתביעות של נכי צה"ל למשרד הביטחון..

עורכי דין צבאיים ששירתו בפרקליטות הצבאית, נהנים מיתרון מובהק בתחום. עורכי דין אלו מכירים את המערכת מבפנים, מכירים את הדין הצבאי על בוריו, יודעים מהן נקודות החוזק שלה והיכן נקודות התורפה של המערכת, ופועלים בהתאם. כלל עורכי הדין במשרדנו שירתו בפרקליטות הצבאית. 

מה המומחיות של עורך דין צבאי?

איך מתנהלת מערכת המשפט הצבאית?

האם ההליכים המשפטיים שמתנהלים בצבא משפיעים על החיים האזרחיים? איך?

כמה זמן מותר למשטרה הצבאית לעצור אותי ללא צו שופט?

האם אני אשפט בבית דין צבאי בגין עריקות?

זומנתי לחקירת מצ"ח. מה עליי לעשות?

האם אני יכול לסרב לתת דגימת שתן כחלק מבדיקה שגרתית המתבצעת ביחידה? האם זו עבירה של סירוב פקודה?

אני לומדת בבית ספר דתי. האם יש לי פטור משירות צבאי?

הפסיכולוג שלי המליץ לי על פטור אבל הקב"ן לא משחרר אותי. מה אפשר לעשות בסיטואציה?

המשטרה תפסה אותי עם מריחואנה, והעבירה את הטיפול בעניין למשטרה הצבאית. האם אני מחוייב לתת דגימת שתן לחוקרים?

אם השתחררתי מהצבא ניתן לשפוט אותי על עבירה שביצעתי בצבא?

מהו עונש המחבוש המקסימלי על חייל?

מהו הקנס המקסימלי שאפשר להטיל על חייל?

מהי תקופת ההתיישנות של עונשים בדין הצבאי?

מהן הוראות הפיקוד העליון?

במידה וחייל זוכה בבית הדין הצבאי מעבירה, האם עדיין ניתן לתבוע אותו בהליך אזרחי?

כלי נגישות